Wszystkie działania informacyjne i promocyjne są obowiązkowe dla wszystkich Beneficjentów funduszy EOG. Zostały one zaplanowane zgodnie z obowiązującymi wytycznymi, ich szczegółowy opis znajduje się w Planie Promocji Projektu stanowiącego załącznik do wniosku o dofinansowanie projektu.
Najważniejsze działania promocyjne w Planie Promocji:
Konferencje - konferencja otwarta dla mieszkańców na początku realizacji Projektu, seminarium w trakcie realizacji Projektu, konferencja otwarta dla mieszkańców za zakończenie realizacji Projektu (konerencja ta będzie podsumowaniem wszystkich działań podjętych w ramach Projektu oraz jego sukcesów). Zadaniem konferencji jest promowanie proekologicznych działań samorządów na rzecz obniżania emisji CO2 oraz wykorzystywania odnawialnych źródeł energii (OZE).
Strona internetowa - przez cały czas trwania Projektu działać będzie strona WWW poświęcona przebiegowi prac modernizacyjnych w projekcie. Strona stanowi główne źródło informacji na temat Projektu i jest najlepszą metodą dotarcia do jak najliczniejszej grupy odbiorców.
Materiały promocyjne – przygotowane zostaną długopisy, plakaty, foldery, tablice informacyjne i pamiątkowe. Materiały pomogą właściwie oznaczyć miejsca realizacji projektu oraz wspomogą akcję informacyjną na temat Projektu.
Artykuł prasowy – pod koniec realizacji Projektu w prasie regionalnej zostanie zamieszczony artykuł sponsorowany, w którym zostanie opisany przebieg realizacji Projektu oraz osiągnięte rezultaty.